Projekt “Boje”

Projekt “Boje”

Objavljeno, 25. veljače 2021.

Početkom pedagoške godine mlađa i starija jaslička skupina „Srčeka“ i „Bubamare“ započele su projekt „Boje“. Ciljevi projekta bili su: potaknuti djecu na spoznavanje svijeta koji nas okružuje prepoznavanjem i imenovanjem osnovnih boja (crvena, žuta, plava, zelena), razviti govornu komunikaciju kod djece (slušanje, razumijevanje govora) te potaknuti bogaćenje dječjeg rječnika. Tijekom godine nudimo djeci aktivnosti koje potiču spoznajni razvoj, socioemocionalni razvoj, govor i komunikaciju te tjelesni razvoj.
Čitanjem i listanjem raznih slikovnica, slika, slikopriča, aplikacija i putem pjesmica smo poštivali i obogaćivali dječji rječnik.
U centru stolno-manipulativnih igara redovito smo djeci nudile didaktičke igre na temu boja pomoću kojih su djeca razvijala sposobnost manipuliranja predmetima (umetanje, pridruživanje, grupiranje).
Oformljen je i istraživački centar u kojem su djeci vrlo zanimljive bile taktilne vrećice, senzorne bočice, senzorne ploče s materijalima raznih boja, struktura i oblika te šarene zvučne i taktilne ploče.
Također, svakodnevno provodimo i likovne aktivnosti budući da likovno stvaralaštvo igra veliku ulogu u razvoju dječje kreativnosti, mašte, pamćenja i pažnje. Upoznali smo djecu s raznim likovnim tehnikama (tempere, vodene boje, pastele, flomasteri, drvene bojice) pomoću kojih smo se upustili u istraživanje boja, slikali smo prstićima i otiskivali dlanove.
Tjelesni razvoj kod djece poticali smo kroz ples, pokretne igre uz glazbu, poligonom različitih vježbi te boravkom na svježem zraku, igrom balonima različitih boja.
Budući da su djeca iz skupine „Bubamare“ nešto starija i pokazala su veliki interes za upoznavanje osnovnih boja, upustili smo se u upoznavanje i ostalih boja pa smo tako upoznali i ljubičastu, narančastu, rozu, smeđu, bijelu i crnu boju.
Posebni interes djeca su pokazala za istraživačke aktivnosti pa smo tako istraživali miješanje boja, proširivali likovne tehnike novim materijalima i rekvizitima (cjevčice, bojanje ledom).
Kroz pokuse promatrali smo bojanje zeljastih listova, putujuću vodu kroz papir, bojanje tjestenine.
Nastojimo poticati veselu, toplu i vedru atmosferu tijekom zajedničkih aktivnosti, razvijati suradnju u igri i radu, a budući da djeca i dalje pokazuju veliki interes za temu projekta, „Srčeka“ i „Bubamare“ nastavljaju s raznim aktivnostima i u narednom periodu.