Objavljeno, 2. travnja 2021.
Mješovita odgojna skupina “Cvjetići” se kroz vjerske aktivnosti već neko vrijeme pripremala za najveći kršćanski blagdan – Uskrs. Sa svojim odgojiteljicama u vjeri Tamarom i Kristinom obilježavali su važne datume i razne događaje iz Isusovog života prema priručniku “Njihovo je kraljevstvo nebesko” koji je namijenjen odgojiteljima u vjeri za rad s djecom predškolske dobi.
O kojim se sve zanimljivim aktivnostima radi, pročitajte i pogledajte u nastavku:
• DVANAESTOGODIŠNJI ISUS U HRAMU (29.1.)
Cilj aktivnosti je bio približiti djeci Crkvu kao mjesto molitve i susreta s Isusom u domu njegova nebeskog Oca.
Razgovor smo započeli o tome kako se zove naša domovina. Nadovezujemo se na Isusovu domovinu u kojoj je živio ovdje na Zemlji. Izradili smo kartu Svete Zemlje te njome upotpunili naš vjerski kutić.
Nakon pripovijedanja biblijskog događaja Lk 2, 41-52 djeca iznose svoja razmišljanja o tome kako su se Marija i Josip osjećali kad su “izgubili” Isusa, a kako kad su ga pronašli u Hramu? Na stolu je sveta voda te djeca imaju prilike njome se blagosloviti.
Djeci je ponuđena igra labirinta “Marija i Josip traže Isusa”. Od drvenih kocaka djeca grade hram. Završni dio je pjevanje pjesme “Isuse, Isuse ja se uzdam u tebe”.
• SVIJEĆNICA (2.2.)
Aktivnost blagdana Prikazanje Isusovo u hramu ili Svijećnica započeli smo paljenjem svijeće u vjerskom kutiću.
Djeci čitamo stihove “Svijećnica” te pripovijedamo o malome Isusu kojeg njegova majka Marija i Josip donose i prikazuju u hramu slično kao što su nas naši roditelji i kumovi donijeli u crkvu na dan našega krštenja.
Djeci su zatim ponuđene pastele i kolaž papir od kojega režu svijeće s plamenom te ih lijepe na ukrašenu podlogu. Od drvenih kocaka izgradili smo veliki hram. Djeca koja su željela imala su prilike isprobati kapanje voskom sa svijećama u boji te smo tako dobili lijepu, veliku, zajedničku svijeću.
• ISUS POMAŽE BARTIMEJU (9.2.)
Kroz ovu vjersku temu kod djece se nastojalo pobuditi osjećaj zahvalnosti za dar osjetila te ih potaknuti na razmišljanje i pomoć ljudima koji taj dar nemaju. Također se kroz ovu temu nastojalo senzibilizirati djecu za prihvaćanje različitosti kod osoba te potaknuti razvoj empatije prema slabovidnim osobama i uživljavanje u svakodnevne aktivnosti slabovidnih osoba kroz igru vodiča te uz pomoć štapa za slijepe i slabovidne osobe.
Nakon igre vodiča djecu smo potaknuli na izražavanje osjećaja povjerenja, sigurnosti/nesigurnosti koji su se javljali tijekom igre. Djeca su nakon likovnog izražavanja temperom, kontrast: svjetlo-tama, upoznata i s Brailleovim pismom kroz didaktičku igru abecede.
• BLAGDAN SVETOG VALENTINA (12.2.)
Aktivnost započinjemo pjesmom “Da mi je biti sunce” koju djeca rado pjevaju i kasnije tijekom dana.
Djeci pokazujemo sliku sveca te slagaricu s njegovim likom koja je djeci uvijek interesantna.
Djeca zamišljaju i iznose svoja mišljenja kako bi oni pronašli put do srca ljudi.
Pričom o životu svetog Valentina želja nam je potaknuti dijete na iskazivanje ljubavi i ljubaznosti prema bližnjima.
Djeca zatim trgaju i gužvaju crveni krep papir te ga strpljivo lijepe na obje strane podloge u oblika srca koja nose kući kako bi ih poklonili svojim najdražima.
• VRIJEME PROMJENE – KORIZMA – PEPELNICA (17.2.)
Novo liturgijsko vrijeme započeli smo vjerskom aktivnosti na sam dan Pepelnice. S djecom se razgovaralo o početku novog vremena u liturgijskoj godini i djecu se nastojalo upoznati sa značenjem paljenja maslinovih grančica i pepela. Posebno se djeci naglasilo da je ovo vrijeme kada više mislimo na Isusa i na ljude oko sebe. Nakon skidanja maski s panoa i paljenja maslinovih grančica djeca su se likovno izražavala simbolički ljubičastom bojom koja označava početak korizme.
• DRUGI TREBAJU MOJU POMOĆ – MILOSRDNI SAMARIJANAC (25.2.)
U ovoj vjerskoj temi nastojali smo kod djece razvijati suosjećanje i suradnju s bližnjim s ciljem pripadanja i prihvaćenosti od skupine. Uz likovno izražavanje na temu “Ja pomažem drugome”, s djecom smo razgovarali o odnosu prema ljudima kojima je potrebna pomoć i o odnosu prema ljudima s posebnim potrebama te po čemu smo slični, a po čemu različiti.
• DOBRI PASTIR I IZGUBLJENA OVCA (12.3.)
Cilj ove aktivnosti je zadovoljiti djetetovu najdublju potrebu za ljubavlju: biti ljubljen, moći ljubiti, pripadati i biti siguran uz Dobroga pastira.
Djeca su izrađivala ovce od gline i vate koje zatim postavljamo u ovčinjak uz lik Dobroga pastira.
Započinjemo pričati o pastiru koji prepoznaje svoje ovce i zove ih imenom, biblijski tekst Iv 10, Lk 15. Djeca sa zanimanjem promatraju ovce, ovčinjak i pastira s čime su se kasnije mogli i poigrati.
Uz didaktičku igru “Dobri pastir” djeca se zanimaju i slovima koje slažu uz sličice i natpise ovca, janje, stado, ovčinjak, Dobri pastir. Svako dijete na podlogu u obliku ovce ljepilom lijepi vatu i lice koje je nacrtalo ovčici.
• BLAGDAN SVETOG JOSIPA (19.3.)
Obilježivši Očev dan djeca su ujedno i kroz vjersku aktivnost proslavila blagdan svetog Josipa. Kroz ovu temu djeca su imala prilike slušati i naučiti o životu svetog Josipa. Tako je djeci u uvodu ispričan događaj u kojemu se pokazuje Josipova ljubav i povjerenje prema Bogu i briga za Isusa i Mariju. Kroz priču, didaktičke igre i likovne aktivnosti djeci se nastojala približiti slika života i lik svetog Josipa. Djeca su svojim tatama čestitala Očev dan uz poklon leptir mašne koje su izradila i obojala vodenim bojama.
• CVJETNICA – ISUSOV ULAZAK U JERUZALEM (26.3.)
Na stolu uz upaljenu svijeću stoje maslinove grančice, drijenak, forzicija i zdjela s vodom i laticama. Djeci pričamo o tradiciji na blagdan Cvjetnice – umivanje vodom u koju su namočene latice proljetnog cvijeća.
Slijedi pripovijedanje događaja Isusova ulaska u grad Jeruzalem, Lk 19, 28-38. Djeca slušaju o tome kako je Isus na magarcu došao u Jeruzalem kao Kralj izraelski te kako su ga svi radosno pozdravljali uz riječi: “Hosana sinu Davidovu!”.
Ovom aktivnošću željeli smo potaknuti kod djece osjećaj radosti i mira u susretu s Isusom kao svemoćnim kraljem.
U likovnoj aktivnosti djeca pastelama, flomasterima ili drvenim bojicama crtaju maslinove grančice. Djeci su ponuđene i slagarice na temu Cvjetnice te didaktička kocka s događajima iz Velikog tjedna.
• USKRS – ISUS DAJE ŽIVOT ZA NAS (2.4.)
U ovoj vjerskoj temi djeci se nastojalo, na njima primjeren način, približiti smrt i uskrsnuće Isusa u svjetlu bezuvjetne ljubavi i povjerenja u Boga. U ovoj aktivnosti djecu se nastojalo uvesti u slavlje i radost te se nije stavljao naglasak na Isusovu muku, patnju i dječje suosjećanje, već na samu radost uskrsnuća. Nakon pripovijedanja biblijskog teksta i molitvenog izričaja, djeca su likovnim izražavanjem vodenim bojama i temperom nastojala prikazati Isusovo uskrsnuće.